Live Streaming

Sabtu, 24 November 2012

Hazwan tak sangka dipilih

Hazwan tak sangka dipilih

Penyerang Harimau Muda, Ahmad Hazwan Bakri tidak sangka telah disenaraikan dalam skuad 22 pemain Harimau Malaya untuk Piala Suzuki AFF 2012.
Hari ini, jurulatih skuad kebangsaan Malaysia, Datuk K.Rajagobal telah menamakan senarai 22 pemain untuk saingan Piala Suzuki AFF termasuk tiga pemain Harimau Muda, Wan Zack Haikal, Gary Robbat dan Ahmad Hazwan yang pertama kali dipilih untuk kejohanan Piala Suzuki AFF.
Hazwan yang dikatakan sebagai pengganti Safee Sali satu hari nanti akui terkejut dan tidak sangka telah disenaraikan dalam skuad akhir Harimau Malaya untuk kejohanan Piala Suzuki ini.
"Pertama sekali saya bersyukur dan gembira kerana disenaraikan dalam skuad senior Malaysia untuk Piala Suzuki. Saya tidak sangka jurulatih telah memilih saya tahun ini. Bagi saya ini adalah satu impian setiap pemain bola sepak di Malaysia," kata Hazwan kepada ESPNSTAR.my
Bakat Hazwan mula mendapat perhatian sejak dia bersama skuad Kuala Lumpur FA dan kemudian telah diserap masuk dalam skuad Harimau Muda A.
Pada bulan April 2012, Hazwan pertama kali telah dipanggil untuk menyertai skuad Malaysia dan telah beraksi dalam perlawanan persahabatan menentang Sri Lanka dimana dia berjaya menjaringkan hatrik.
Walaupun saingan untuk mendapatkan tempat dalam kesebelasan utama sedikit sukar dengan adanya pemain asal seperti Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha, namun Hazwan berjanji untuk tidak berputus ada dan terus berusaha untuk memberikan sumbangan kepada skuad negara.
Menurutnya lagi: "Saingan dalam skuad memang sukar untuk mendapatkan tempat tetapi itu tidak bermakna saya harus sambil lewa sahaja. Peluang seperti ini tidak dinikmati oleh semua pemain. Jadi, saya akan mengambil peluang yang sepenuhnya jika diberi peluang beraksi."
Pasukan tuan rumah Kumpulan B akan membuka tirai Piala Suzuki AFF menentang pasukan negara jiran, Singapura dan pemain muda kelahiran Labuan itu sudah bersedia jika diturunkan dalam perlawanan itu.
"Saya sentiasa bersedia jika diturunkan untuk beraksi. Itu sesuatu yang saya akan pastikan untuk diri saya dan saya sentiasa berazam untuk berikan yang terbaik." katanya lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan