Live Streaming

Ahad, 25 November 2012

Benitez ingin lepaskan Lampard, Cole

Football News: Frank Lampard, Ashley Cole, Chelsea


Pengurus baru Chelsea Rafael Benitez telah menyatakan yang beliau mungkin melepaskan Ashley Cole dan Frank Lampard.
Kedua-dua bintang antarabangsa England itu belum menandatangani kontrak dengan juara bertahan Liga Juara-Juara setakat ini dan masa depan mereka belum ditentukan.
Mengikut Benitez, yang telah menggantikan Roberto Di Matteo di Stamford Bridge pada hari Rabu, beliau tidak jangka yang mereka akan menjejas prestasi kelab Chelsea dalam musim akan datang.
Apabila ditanya jika kedua-dua pemain itu akan berpindah: "Besar kemungkinan. Saya tidak mempunyai informasi lanjut dan saya belum berupaya untuk mendapatkan semua kenyataan kerana hanya ada di sini selama tujuh bulan, tetapi saya rasa besar kemungkinan."
Jike jangkaan Benitez betul, ia menandakan akhirnya sumbangan dua pemain penting Chelsea.
Lampard yang kini berusia 34 tahun, telah serta Chelsea dari West Ham pada 2001 dan telah menjadi penjaring gol ketiga terbanyak dalam sejarah kelab itu dengan 189 gol. Beliau telah menang tiga kejuaraan liga, empat Piala FA, dua Piala Liga dan kejuaraan Liga Juara-Juara dengan pasukan Blues. Walaubagaimanapun ketua pasukan Chelsea itu telah dikaitkan dengan perpindahan ke MLS di Amerika.
Cole, yang kini berusia 31 tahun, telah meraih Piala FA dan Liga Juara-Juara setelah serta kelab itu dari Arsenal pada 2006.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan