Live Streaming

Selasa, 27 Mac 2012

Arteta tidak mahu Gunners leka

Arsenal vs Blackburn: Mikel Arteta


Mikel Arteta telah memberi amaran kepada Arsenal bahawa masih terdapat banyak yang perlu dilakukan sebelum mereka pasti akan bermain Liga Juara-Juara tahun depan.
Arsenal merai kemenangan ketujuh berturut-turut dalam liga pada hari Sabtu apabila mereka menewaskan Aston Villa 3-0 di Stadium Emirates.
Kemenangan itu, yang datang dari jaringan-jaringan Theo Walcott, Kieran Gibbs dan Arteta, bermakna kelab dari utara London itu berada lapan mata di hadapan pasukan di tempat kelima Chelsea dan tiga mata atas musuh London, Tottenham, yang sekarang duduk di tangga keempat.
Arsenal perlu menentang Chelsea dan Manchester City, yang sedang kejar kejohanan liga, dalam lapan perlawanan terakhir mereka tetapi mereka juga akan menentang pasukan-pasukan seperti QPR, Wolves, Wigan dan Norwich.
Arteta gembira dengan cara di mana pasukannya telah mengheret diri mereka kembali kepada tempat ketiga selepas prestasi tidak begitu baik awal musim ini, tetapi dia juga tahu bahawa sikap leka yang boleh menyusup masuk ke permainan mereka boleh mendatangkan akibat yang buruk.
"Jika sesiapa fikir semuanya sudah selesai, mereka membuat satu kesilapan yang besar," Arteta memberitahu Arsenal Player.

"Kami tidak boleh mengambil ringan perlawanan-perlawanan yang akan datang.
"Kami telah memenangi tujuh perlawanan berturut-turut, satu pencapaian yang amat sukar dalam Liga Perdana sekarang, dan kami telah melakukannya dengan baik, bermain bola sepak yang bertempo tinggi, tetapi terdapat beberapa perlawanan yang sukar akan datang dalam lapan perlawanan terakhir kami. "

Arsenal kelihatan seperti mereka tidak akan berhampiran dengan bahagian atas meja pada permulaan musim ini apabila mereka hanya memenangi satu daripada lima perlawanan pembukaan liga mereka dan beberapa lagi keputusan kurang baik di awal tahun ini meninggalkan beberapa orang menyoal sama ada Arsene Wenger masih orang yang sesuai untuk membawa kelab itu ke hadapan.
Skuad Gunners kini penuh keyakinan selepas paparan baru-baru mereka, bagaimanapun, dan Arteta gembira bahawa penyokong-penyokong Arsenal mempunyai sesuatu sebab untuk berasa gembira selepas masalah-masalah yang dialami kelab itu.

"Apabila anda sedang menang, kehidupan menjadi baik dan anda boleh melihat bahawa penyokong-penyokong kami menikmati masa ini. Mereka wajar mendapat semua itu kerana mereka tetap menyokong kami apabila keputusan kami tidak begitu baik," katanya.

"Mudah-mudahan kami boleh menamatkan musim ini dengan hebat kerana kami mempunyai sekumpulan pemain dan kakitangan yang benar-benar mahu menaikkan prestasi mereka."
Arteta, yang ditandatangi dari Everton musim panas lepas, menegaskan Arsenal telah sentiasa mengekalkan semangat pasukan yang kuat sepanjang musim mereka, walaupun pada masa mereka tidak mendapat keputusan yang baik.
"Secara jujur ​​saya benar-benar terkejut dengan semangat kelab ini apabila saya datang ke sini - walaupun apabila prestasi kami turun, semangatnya tetap baik," kata pemain midfield dari Sepanyol itu.

"Ia adalah sesuatu yang anda bergantung kepada kerana jika anda mula menyalahkan antara satu sama lain dan menjerit pada satu sama lain, ia tidak baik.

"Kumpulan ini memang sentiasa positif, pengurus selalu positif dengan pemain-pemain. Kami mempunyai bakat, kami tahu kami mempunyai keupayaan untuk memenangi perlawanan dan kadang-kadang hanya tentang keyakinan, dan kami mempunyai semua itu sekarang. "

Arsenal merancang untuk mengekalkan cengkaman mereka di tempat ketiga apabila mereka menentang QPR di Loftus Road pada hari Sabtu.

Mereka menerima rangsangan pada hari Isnin dengan berita bahawa pemain pertahanan Laurent Koscielny kemungkinan besar akan bermain dalam derbi London itu walaupun terpaksa menarik diri menentang Villa pada hari Sabtu lalu.
"Ia adalah tendonitis," kata Wenger.

"Saya tidak fikir ia terlalu buruk. Beliau bangun dalam kesakitan. Kami cuba untuk menolak beliau untuk bermain tetapi dalam latihan memanaskan badan, dia tidak boleh bergerak.

"Dia akan pulih untuk perlawanan seterusnya."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan