Live Streaming

Selasa, 27 Mac 2012

Ferguson puji pengaruh Valencia

Man United vs Fulham: Antonio Valencia, John Arne Riise


Sir Alex Ferguson telah memuji prestasi Antonio Valencia dan percaya dia mampu membantu pasukan mempertahankan kejuaraan liga.
Valencia meneruskan persembahan hebatnya pada kemenangan 1-0 Manchester United ke atas Fulham dan United mara tiga mata di atas Manchester City.
"Valencia dan Jonny Evan merupakan pemain terbaik kami, dan Rafael da Silva juga melakukan yang terbaik.
"Valencia pemain yang mempunyai bakat luar biasa dan ramai tidak nampak itu. Kami sudah lama tahu sebab itu kami beli dia."
Ferguson lega apabila United berjaya mendapatkan tiga mata penuh melalui jaringan gol Wayne Rooney pada separuh masa pertama tetapi akui pasukannya harus mematikan perlawanan itu pada separuh masa kedua sebelum membenarkan semula pasukan bangkit dalam perlawanan.
Beliau menambah: "Ia keputusan yang kami inginkan malam ini. Tiga mata adalah apa yang kami kejarkan.
"Saya rasa kami telah melakukan dengan baik. Hantaran kami laju, kami mempunyai beberapa peluang tetapi Fulham juga harus diberi pujian.
"Itu merupakan satu persembahan pertahanan yang baik dari mereka. Masalah jika anda bertemu pasukan yang hanya bermain di kawasan mereka pada keseluruhan perlawanan keranan mereka sentiasa mempunyai tenaga yang tinggal.
"Kami mula letih hampir perlawanan tamat. Mereka mengambil kesempatan terhadap perkara itu melalui serangan balas dan saya rasa itu sangat mengecewakan buat kami.
"Prestasi kami baik sehingga mereka mula mara ke depan dan sedikit keletihan dialami."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan