Live Streaming

Rabu, 28 Mac 2012

Inter Milan pecat Claudio Ranieri

Football News: Claudio Ranieri


Inter Milan berpaling kepada jurulatih pasukan belia Andrea Stramaccioni pada malam Isnin untuk memulihkan nasib pasukan utama mereka.
Inter mengumumkan dalam satu kenyataan di laman web mereka bahawa Stramaccioni, yang hujung minggu ini membawa anak-anak muda Nerazzurri kepada kemenangan dalam pertandingan sulung Siri NextGen, akan mengambil alih pasukan utama pada hari Selasa, menggantikan tempat Claudio Ranieri.
Ranieri, yang mempunyai banyak pengalaman, menggantikan Gian Piero Gasperini pada bulan September tetapi tidak mampu untuk memulihkan musim Inter, dengan perlawanan terakhirnya merupakan kekalahan 2-0 kepada Juventus pada hari Ahad.
Keputusan-keputusan teruk mereka meninggalkan mereka di tempat kelapan, 10 mata di belakang tempat-tempat untuk layak ke Liga Juara-Juara, dan 22 mata di belakang pasukan pertama AC Milan.

Kekalahan kepada Juventus juga kekalahan ke-12 mereka dalam liga musim ini, satu kekalahan di belakang rekod paling banyak kalah kelab itu yang berlaku pada musim 1947-48.
Kenyataan Inter itu membaca: "Presiden Massimo Moratti dan semua orang di Inter ingin mengucapkan terima kasih kepada Claudio Ranieri dan kakitangannya atas sikap profesionalisme dan komitmen yang mereka tunjuk di dalam beberapa bulan menguasai pasukan ini.
"Tambahan pula Inter ingin melaporkan bahawa Andrea Stramaccioni - jurulatih pasukan Primavera, yang memenangi Siri NextGen - akan mengambil alih pasukan pertama.

"Kelab ini ingin mengucapkan Andrea Stramaccioni yang terbaik kerana beliau akan menyertai pasukan barunya esok [Selasa] di Centro Sportivo Angelo Moratti."
Inter mengesahkan dalam pengumuman kedua bahawa Stramaccioni akan secara rasmi dikemukakan kepada pihak media pada 1700 (waktu tempatan).

Walaupun kalah pada hari Ahad, Ranieri kelihatan seperti masih mempunyai kepercayaan Moratti.
Ketika ditanya sama ada jurulatih berusia 60 tahun itu, yang mengira kelab-kelab seperti Chelsea, Juventus, Atletico Madrid, Valencia, Fiorentina dan Roma antara bekas kelab-kelabnya, adalah jurulatih yang sesuai untuk mengurus Inter hingga akhir musim ini, Moratti berkata: "Saya fikir begitu.''

Bagaimanapun, Inter kini telah memutuskan untuk menggantikan Ranieri dengan Stramaccioni.

Stramaccioni membawa pasukan muda Inter kepada kemenangan dalam pertandingan sulung Siri NextGen pada hari Ahad selepas menewaskan Ajax di London.

Inter akan menentang Genoa dalam perlawanan seterusnya di padang sendiri pada hari Ahad.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan