Live Streaming

Rabu, 4 April 2012

AOC: Song seperti Fabregas

Arsenal vs Bolton: Bacary Sagna, Alex Song



Pemain Arsenal Alex Oxlade-Chamberlain telah berbandingkan rakan sepasukan Alex Song dengan bekas pemain Arsenal Cesc Fabregas.
Walaupun tidak bermain di posisi serangan di bahagian midfield Arsenal, Song telah mempertingkatkan pengaruh beliau dalam serangan-serangan Arsenal baru-baru ini. Beliau telah menolong rakan-rakan pasukannya untuk menjaringkan gol dalam lebih dari lapan kali musim ini dengan hantaran-hantarannya, sama dengan pemain-pemain penyerang seperti Gareth Bale dan Nani.

Oxlade-Chamberlain memberitahu Arsenal Player bahawa beliau betul-betul kagum dengan persembahan-persembahan berpengaruh pemain dari Cameroon itu.

"Saya tidak ingat permainan terakhir yang beliau tidak bermain - beliau sentiasa bermain." pemain sayap itu berkata.

"Kadang-kadang anda tidak menyedari perkara yang beliau lakukan, bahagian pertahanan permainan, tetapi dia sentiasa ada untuk menolong pemain-pemain pertahanan kami."

Sejak Fabregas berpindah ke Barcelona, kebanyakan tugas "playmaking" telah jatuh ke Mikel Arteta, tetapi Oxlade-Chamberlain percaya Song juga telah memainkan peranannya.

"Jelas sekali beliau telah menolong pemain-pemain lain menjaringkan gol juga. Beberapa hantaran yang beliau lakukan, ia mengingatkan saya seperti Fabregas yang sering membuat hantaran-hantaran seperti itu." beliau berkongsi.

"Untuk seorang pemain tengah yang kerja utamanya adalah untuk membuat tahanan berbuat demikian, adalah sangat hebat. "

Pemain Inggeris itu mengakui bahawa beliau selalu melihat Song dan Arteta dalam latihan, dengan harapan untuk memperbaiki pergerakannya dan kreativitinya.

"Saya lihat mereka setiap minggu dalam latihan, saya melihat pergerakan mereka apabila tidak memegang bola, dan apabila mereka memegang bola, mereka sentiasa positif dan cuba untuk mencari Robin atau pemain sayap. Saya boleh mengambil itu ke dalam permainan saya sendiri," beliau mendedahkan.

Arsenal berharap untuk kembali menang apabila Manchester City melawati Stadium Emirates dalam perlawanan Liga Perdana Ahad ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan