Live Streaming

Khamis, 29 Mac 2012

Man City menawar mengambil Wayne Rooney dengan harga £60 million (RM291.3 juta).



Dikhabarkan kelab terkemuka Eropah, Manchester City akan membuat satu penawaran untuk penyerang kelab Manchester UnitedWayne Rooney berikutan banyak perselisihan antara Rooney dan pengurusnya, Sir Alex Ferguson.


United kini sedang mempertimbangkan tawaran yang dikemukan oleh City untuk mengambil Wayne Rooney dengan harga £60 million (RM291.3 juta).
sila lawat http://speakerpecah.blogspot.com
Walaupun Rooney dan kelabnya mengeluarkan kenyataan bersama pada hari Jumaat lepas untuk menidakkan dakwaan kononnya hubungan beliau dan pengurusnya ada masalah dan tidak boleh dibaiki, ketegangan terus menjadi hangat antara kedua-dua personaliti itu di Old Trafford, kata laporan itu.


Jika rundingan damai yang dipersetujui oleh United dan penasihat Rooney gagal, Roberto Mancini akan meminta Abu Dhabi untuk membuat pemindahan £60 million itu kepada United.

Menurut Ferguson, dia tidak sanggup untuk berhadapan dengan kehilangan pemain terbaik mereka itu walaupun ditawarkan dengan harga £250,000 (RM1.21 juta) seminggu.

Perselisihan antara kedua-dua hubungan itu berlaku disebabkan Rooney digugurkan dalam perlawanan Liga Perdana selepas kalah 2-3 menentang Balckburn Rovers yang dikatakan mempunyai kesilapan tatatertib dipercayai telah keluar malam bersama rakan sepasukan, Darron Gibson dan Jonny Evanssehari sebelum perlawanan.

Menurut sumber, Gibson dan Evans juga turut didenda dengan pemotongan gaji sebulan  oleh pengurusnya sementara Rooney pula diarahkan untuk membuat kerja-kerja tambahan.

United sebelum ini telah dikaitkan dengan pemain Chelsea, Frank Lampard dan khabar angin lain ada mengatakan Paul Scholes akan keluar dari persaraan untuk membantu masalah kecederaan di Old Trafford, juga telah menghangatkan spekulasi bahawa Rooney akan keluar dari kelab berkenaan.

Rooney mengatakan melalui Twitter: "Masa depan saya bersama United benar-benar komited, saya dan pengurus tidak mempunyai masalah dan kontroversi yang tidak benar adalah fitnah sahaja." 

Walau bagaimanapun, berikutan kekalahan berturut-turut United ketika menentang Blackburn danNewscastle, dilihat masalah antara Rooney dan Ferguson sekali lagi mendapat perhatian media.

Menurut sumber, Mancini adalah peminat besar Rooney dan mahu mendapatkannya untuk memenangi satu lagi perlawanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan