Live Streaming

Jumaat, 30 Mac 2012

FAM rangka pelan pertahan Piala Suzuki

FAM rangka pelan pertahan Piala Suzuki




Football Association of Malaysia (FAM), telah merangka pelan untuk mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki tahun ini.
Pengurus pasukan kebangsaan, Datuk Subahan Kamal berkata mereka tidak akan melakukan apa sahaja untuk mempertahankan kejuaraan mereka.
"Mungkin sukar untuk mempertahankan kejuaraan ini tetapi kami optimis dalam membuktikan kemampuan kami," kata Subahan.
Jurulatih kebangsaan Datuk K.Rajagobal telah mengenal pastti 66 pemain dan akan mencuba setiap dari mereka dalam baki tujuh fasa latihan pusat selepas kejuaraan AFF bermula dari 14 November hingga 22 Disember.
Subahan berkata mereka telah mengaturkan lapan perlawanan percubaan antarabangsa termasuk dengan India pada Mei, Singapura pada June, New Zealand pada September, Arab Saudi dan Qatar pada bulan Oktober.
Beliau turut memberitahu bahawa terdapat juga jelajah tiga perlawanan sama ada di Australia atau China dari 27 Julai hingga 12 Ogos.
"Kami hampir selesai dengan proses pemilihan dan telah memilih campuran pemain senior dan pemain muda dari kumpulan Bawah-21. Pada akhir bulan April kami akan memilih 35 pemain terakhir untuk persediaan kami di peringkat yang seterusnya," kata Subahan.
Sasaran utama pasukan kebangsaan adalah untuk melayakkan diri ke Piala Asia 2015 di Australia.
"Ia satu proses yang panjang tetapi kami menuju ke situ. Tahap seterusnya bagi persediaan kami adalah untuk mengaturkan perlawanan besar untuk pemain.
"Mei ini kami akan mengadakan sesi latihan yang serius. Memang akan terdapat pemain baru kerana beberapa pemain senior sedang pulih dari kecederaan. Apa yang baik adalah kami mempunyai bakat hebat dari skuad Harimau Muda juga," kata Subahan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan