Live Streaming

Jumaat, 30 Mac 2012

Mourinho boleh mengganti Ferguson

Football News: Jose Mourinho Sir Alex Ferguson


Legenda Manchester United Bryan Robson percaya Jose Mourinho mempunyai kelayakan yang tepat untuk menggantikan pengurus Sir Alex Ferguson.
Ferguson menyambut hari jadi yang ke-70 dan ulang tahun ke-25 pelantikannya di Old Trafford musim ini dan tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berhenti.

Oleh kerana itu, Robson, bekas kapten Ferguson, tidak fikir United telah memikirkan tentang identiti pengurus seterus mereka.

Tetapi Robson tahu masanya akan tiba untuk isu itu diuruskan dan dia berasa bekas pengurus Chelsea itu, yang kini pengurus Real Madrid, sesuai untuk menggantikan Fergie.  
Bekas kapten England itu, yang bercakap di forum Soccerex di Manchester, berkata: "Sejauh mana yang saya tahu, dan dari apa yang saya tahu mengenai Manchester United, mereka tidak menimbangkan perkara itu pada masa ini.

"Bagaimana anda menggantikan Sir Alex Ferguson? Ia hampir mustahil.

"Tetapi mereka akan perlu berbuat demikian dan Mourinho pasti salah satu yang akan menjadi di bahagian atas senarai itu. Rekod beliau bercakap untuk dirinya sendiri."

Selain daripada kesesuaian Mourinho, yang telah memenangi Liga Juara-Juara dengan Porto dan Inter Milan, Robson merasakan United mungkin ada calon lain yang lebih dekat.

Robson kagum dengan kerja pembantu-pembantu Ferguson Mike Phelan dan Rene Meulensteen dan menganggap mereka sebagai pilihan-pilihan yang baik.

Robson berkata: "Sesiapa yang menggantikan Ferguson akan mempunyai pendapat dan idea-idea mereka sendiri, tetapi kerana kejayaan United dalam tempoh 20 tahun ini, anda tidak boleh suka-suka meruntuhkan segala yang Ferguson telah membina dan membina apa yang anda mahu.
"Bagaimana anda boleh berbuat demikian selepas begitu banyak kejayaan?

"Mengapa tidak Mike Phelan dan Rene mengambil alih dari Sir Alex Ferguson apabila beliau bersara?

"Itu tidak pernah disebut tetapi mereka tahu bagaimana semuanya berfungsi di kelab itu. Ia sentiasanya harus seseorang yang benar-benar terkenal dengan rekod yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan