Live Streaming

Rabu, 28 November 2012

Bambang yakin pasukan mampu bangkit

Bambang Pamungkas

Bambang Pamungkas yakin bahawa Indonesia mampu bangkit semula setelah terikat seri 2-2 bersama Laos dalam perlawanan pembukaan dalam kempen Piala AFF Suzuki Kumpulan B.
Indonesia bernasib baik setelah mampu menyamakan kedudukan pada minit ke 89 untuk mengelakkan diri dari kekalahan yang memalukan kepada Laos. Vendry Mofu telah menjaringkan gol untuk pasukan Merah Putih itu yang telah ketinggalan dua kali dalam pertemuan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.
Dalam perlawanan menentang Singapura - yang baru menewaskan salah satu pasukan tuan rumah Malaysia 3-0 dalam perlawanan pembukaan - akan berlangsung pada hari Rabu, Indonesia sedar bahawa mereka harus lebih meningkat secepat mungkin jika mereka ingin mengekalkan peluang untuk memasuki peringkat suku akhir.
Ia sesuatu yang Bambang yakin pasukan mampu melakukan.
"Perlawanan pertama kami dalam pertandingan amat sukar dan anda dapat menyaksikan dari pertemuan bersama Laos," pemain yang berusia 32 tahun itu berkata.
"Keputusan (menentang Laos) telah mengecewakan kami tetapi keputusan seri itu juga bermakna bahawa kami masih dalam perjuangan untuk dua permainan akan datang. Kami akan melupakan keputusan itu dan fokus untuk yang akan datang.
"Kami mempunyai banyak pemain baru dalam skuad dan kami agak terkial-kial kerana ia adalah perlawanan pertama tetapi kami akan bekerja keras dalam permainan dan keputusan tidak begitu lemah.
"Dalam perlawanan seterusnya, kami akan berusaha sedaya upaya untuk menang," kapten Indonesia itu berkata.
Sebagai seorang pemain berpengalaman, Bambang merasakan bahawa Indonesia patut mempelajari dari kesilapan mereka dalam perlawanan menentang Laos - mampu membantu pasukan menjadi lebih kukuh dalam dua pertemuan Kumpulan B seterusnya.
"Ia mungkin penampilan terakhir saya dalam saingan Piala AFF Suzuki namun saya akan tetap memberikan sokongan kepada pasukan tidak kira apa jua." Bambang berkata.
"Perlawanan pertama kami telah menunjukkan para pemain bahawa permainan di tahap antarabangsa lebih sukar dari biasa. Suasana berlainan dan tekanan akan menambah jadi saya mengharapkan pasukan akan menonjolkan persembahan yang lebih baik dalam perlawanan seterusnya.
"Cabaran mengatasi Singapura dan Malaysia akan tampil berbeza tetapi kami akan tetap berjuang sepanjang perlawanan."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan