Live Streaming

Rabu, 28 November 2012

Wright: Roman akan kesal pecat RDM

Roberto Di Matteo

Bekas penyerang England, Ian Wright yakin bahawa pemilik Chelsea, Roman Abramovich akan kesal memecat Roberto Di Matteo sebagai pengurus.
Lagenda Arsenal itu telah menulis dalam kolum akbar untuk The Sun, mengkritik sikap Abramovich terhadap pengurus pasukan. Beliau juga menyatakan bahawa ia mungkin telah menghindari Pep Guardiola - seorang pengurus yang amat diingini oleh jutawan Russia itu di Stamford Bridge - dari menerima tawaran kelab.
Di Matteo baru dipecat sebagai pengurus Chelsea minggu lalu setelah permulaan kempen yang tidak memuaskan walaupun telah membawa pasukan untuk meraih kejohanan UEFA Liga Juara-Juara dan piala FA.
"Semua orang dapat melihat bahawa Roman teringin sangat menawar Pep Guardiola," Wright berkata.
"Tetapi cara beliau telah membuat keputusan untuk menyelesaikan masalah, ia tentu akan menghindari Pep dari mengambil tempat itu. Ia dicadangkan bahawa beliau sedang menantikan Manchester United - atau mungkin City - kerana pemilik pasukan sanggup memberikan pengurus lebih masa untuk membuktikan diri.
"Sejujurnya, ia bukan sesuatu yang anda boleh menjangkakan dari Abramovich.
"Roman telah menunjukkan bahawa beliau tidak menghiraukan pendapat para penyokong, lebih lebih lagi setelah mengambil khidmat Rafa Benitez sebagai pengurus eksperimen.
"Pada masa ini, tentu ia lebih sukar untuk anda mencari seorang penyokong Blues yang berpuas hati.
"Beliau seperti seorang budak kecil dalam kedai permainan terbesar di dunia yang suka menukar mainan apabila keadaan tidak stabil."
Ia juga dilaporkan oleh The Sun bahawa Abramovich telah memecat sebanyak tujuh dari lapan pengurus Chelsea beliau dengan nilai harga £70juta.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan