Live Streaming

Rabu, 28 November 2012

Laporan: United intai Baines, Ogbonna

Leighton Baines

Ia dilaporkan bahawa pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson akan mengukuhkan benteng pertahanan dengan dua tawaran mahal pada musim akan datang.
Setelah menghabiskan sebanyak £24 juta untuk menawar penyerang Arsenal Robin va Persie pada awal kempen ini, pasukan Red Devils telah menonjolkan kehebatan di jentera serangan yang juga disertai oleh pemain utama England, Wayne Rooney.
United tidak mengecewakan sesiapa di bahagian depan dan setelah hanya 13 pusingan dalam saingan Liga Perdana Braclays musim 2012/13, mereka telah menjaringkan sebanyak 32 gol - terbanyak di England setakat ini.
Namun, pasukan bimbingan England itu turut terkial-kial di bahagian belakang dan telah membolosi 18 gol dalam 13 perlawanan yang juga merupakan jumlah yang terbanyak antara pasukan dalam tempat enam teratas.
Dua akhbar England telah mengemukakan racangan Ferguson untuk menyelesaikan masalah itu apda musim akan datang untuk menggantikan pemain pertahanan Rio Ferdinand dan Patrice Evra.
Menurut Daily Mail, United telah meletakkan pemain Leighton Baines sebagai pilihan utama walaupun beliau kini merangkul nilai sebanyak £15 juta di Everton.
Ia turut dilaporkan bahawa United telah gagal melamar pemain itu pada awal musim ini dan akan cuba sekali lagi dengan pasukan Toffees untuk mendapat tandatangan pemain antarabangsa England yang berusia 27 tahun itu.
Malah, Daily Mail turut yakin bahawa Ferguson sedang memerhatikan pemain pertahanan antarabangsa Itali, Angelo Ogbonna dan menyatakan bahawa beliau adalah pilihan terbaik untuk menggantikan pemain veteran Ferdinand.
Wakil dari Old Trafford telah menyaksikan dua permainan Serie A pemain itu.
Ogbonaa berharga sebanyak £16 juta sementara United akan kehilangan Ferdinand pada musim panas nanti apabila kontrak beliau tamat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan