Live Streaming

Rabu, 28 November 2012

Singa tak ambil mudah Indonesia

Football News: Radojko Avramovic

Jurulatih Singapura, Radojko Avramovic menggesa pasukannya untuk tidak mengambil mudah pasukan Indonesia apabila mereka bertemu Rabu ini.
Walaupun Indonesia tidak pernah menang dengan Singapura dalam kejohanan Piala AFF Suzuki, namun Radojko percaya Indonesia kali ini adalah pasukan yang berbeza.
"Indonesia mempunyai pemain yang berpengalaman yang pernah beraksi dalam Piala Suzuki sebelum ini. Kali ini mereka mempunyai beberapa penambahan pemain neutralisasi yang berkualiti dan juga pemain-pemain muda.
"Jadi kita tidak boleh ambil mudah Indonesia nanti dan seperti dengan pasukan yang lain, kita hormati mereka," kata Radojko.
"Sebelum ini tidak mudah untuk kami beraksi dengan Indonesia. Mereka mempunyai kumpulan pemain yang banyak dan pelbagai jenis pemain.
"Apa yang boleh saya katakan adalah, jika kita benarkan mereka bermain, kami akan hadapi masalah." tambahnya lagi.
Walaupun menang 3-0 ke atas Malaysia dalam perlawanan pertama, namun beliau enggan pasukan leka kerana kejohanan masih belum tamat.
Menurutnya: "Ia satu kelebihan kepada kami untuk mendapatkan tiga mata pada perlawanan pertama. Kami kekal positif. Saya percayakan pasukan saya dan mereka percayakan saya. Apa yang penting mereka yakin dan percaya diri sendiri."
Apabila ditanya siapa yang berbahaya dalam pasukan Indonesia, beliau berkata: "Sesiapa sahaja dalam pasukan boleh jadi berbahaya kepada kami. Dalam bola sepak, pemain pertahanan juga mampu menjaringkan gol. Jadi kami melihat pasukan secara keseluruhan tentang bagaimana cara permainan mereka."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan