Live Streaming

Rabu, 14 November 2012

Cech: Suarez tidak menipu helah

Chelsea vs Liverpool: Luis Suarez

Penjaga gawang Chelsea yakin bahawa Luis Suarez patut dikredit kerana tidak menipu helah dalam keputusan seri bersama Liverpool di Stamford Bridge pada hari Ahad.
Suarez dikritik kerana beliau terlalu mudah jatuh pada musim ini namun pemain itu tidak melakukan sedemikian dalam perlawanan pada hari Ahad di mana beliau telah menyelamatkan pasukan dengan tandukan gol penyamaan.
Cech memberikan pujian kepada Suarez dan yakin bahawa kelakuan pemain antarabangsa Uruguay itu patut dinilai tanpa merujuk kepada reputasi beliau.
"Kami harus memberikan beliau kredit kerana beliau tidak jatuh secara berlebihan atau bersikap teatrikal," Cech berkata kepada The Sun.
"Kami tahu akan ancaman beliau dalam kotak. Beliau adalah seorang penjaring gol secara semulajadi dan mempunyai bakat yang sukar diperolehi ramai pemain.
"Beliau menyerlah dalam beberapa jaringan gol musim ini dan mempunyai peluang untuk mengukir lebih peluang pada hari Ahad."
Gol penyamaan Suarez pada babak kedua tiba apabila beliau menolak Ramires untuk menanduk bola melulusi penjaga gawang. Cech turut menyatakan bahawa insiden itu tidak perlu dibincangkan kerana pasukan beliau telah mencipta lebih dari cukup peluang untuk melebarkan jarak mata.
Pemain yang berumur 30 tahun itu berkata: "Suarez merupakan seorang pemain yang bijak dan beliau telah melakukan sedemikian apabila pengadil dan pembantu terganggu dengan perkara lain."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan