Live Streaming

Rabu, 14 November 2012

Gullit: Masa Torres telah tamat

Football News: Fernando Torres.

Bekas pengurus Chelsea Ruud Gullit merasakan bahawa kelab harus memikirkan tentang menamatkan projek mereka dengan Fernando Torres.
Torres telah ke Stamford Bridge dalam pertengahan musim 2010/11 dengan yuran perpindahan bernilai £50 juta. Beliau telah menjaringkan 65 gol dalam 102 penampilan liga untuk pasukan Reds - yang juga bermakna 81 jaringan gol dalam 142 permainan dalam kesemua pertandingan.
Pemain antarabangsa Sepanyol itu disifatkan sebagai salah satu penyerang terbaik dalam Liga Perdana England - memegang rekod tujuh jaringan gol dalam tujuh perlawanan menentang pasukan Blues.
Namun, jangkaan terbukti keterlaluan untuk pemain itu.
Torres hanya mampu menemui sasaran sekali dalam musim penampilan dan penyerang yang juga digelar 'El Nino' itu hanya mampu menyumbang enam gol dalam Liga Perdana.
Setakat ini, Torres telah menyumbang empat gol walaupun telah disertakan dalam kesebelasan pasukan sejak permulaan musim ini.
"Mereka ingin memberikan peluang kepada Torres untuk membuktikan diri tetapi mampukah beliau melakukan sedemikian? Saya kurang pasti," Gullit memberitahu The Sun.
"Sumbangan beliau di Liverpool dan Atletico amat menakjubkan tetapi beliau tidak mampu mengulangi kejayaan yang sama di Chelsea. Saya kurang pasti mengapa dan ia kekal sebagai sebuah misteri.
"Jika beliau tidak mampu membawa pasukan ke hadapan, Chelsea harus menyelesaikan masalah ini."
Torres telah berpindah ke Liga Perdana pada umur 23 tahun setelah menghabiskan jangka masa 12 tahun di Atletico Madrid.
Beliau telah menjaringkan tiga hatrik dalam perjuangan ke 33 gol dalam musim pertama di England.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan