Live Streaming

Rabu, 14 November 2012

Vieira tidak meragui Roberto Mancini

Roberto Mancini, Man City

Patrick Vieira yakin bahawa keraguan terhadap kedudukan Robert Mancini sebagai pengurus Manchester City telah menjejaskan kejayaan pasukan.
Walaupun telah memenangi kejohanan Liga Perdana Barclays dan Piala FA pada tahun 2011, Mancini kini diletakkan di bawah penelitian media akibat prestasi lemah City dalam Liga Juara-Juara dan pendedahan terbaru bahawa beliau telah bertemu dengan Monaco pada musim lalu.
Jaringan gol yang telah membolosi berturut-turut dari set-pieces telah menimbulkan keraguan setelah Mancini menggunakan formasi 3-5-2 dalam pasukan pada musim ini. 
Namun, ia terbukti berbaloi apabila beliau mengubah sistem sekali lagi dalam separuh masa kedua yang telah menyebabkan kemenangan 2-1 mengatasi Tottenham pada hari Ahad sekaligus mengekalkan rekod tanpa kalah City dalam liga dan meninggalkan mereka dengan jarak dua mata di belakang pasukan teratas Manchester United.
"Ia sebahagian dari permainan bola sepak," Vieira yang sedang memegang tempat sebagai eksekutif pembangunan bola sepak di Stadium Etihad.
"Ramai orang terumata pihak wartwawan, akan sentiasa membesar-besarkan masalah kecil untuk dijadikan akhbar kerana ia terbukti dapat menarik perhatian ramai orang. Sudah tentu, kami tidak mempunyai masalah dengan itu."
Pada malam Isnin di Anugerah Bola Sepak Timur Barat, Mancini telah dinamakan sebagai Pengurus Terbaik dan Vieira menunjukan kontrak lima tahun bekas pengurus Inter Milan itu yang telah ditandangani akhir musim lalu sebagai bukti bahawa beliau sedang menikmatikan kerjaya di Manchester.
Tambahan lagi, beliau menegaskan bahawa City tidak perlu melihat jauh untuk menyaksikan maanfaat kesinambungan jangka panjang dalam pasukan
Beliau berkata: "Saya mengharapkan Mancini akan kekal di pasukan kerana saya yakin bahawa kestabilan dapat menghasilakn kejayaan.
"Manchester United merupakan salah satu contoh yang terbaik, bukan? Kami boleh mengikuti langkah yang sama.
"Rekod Mancini amat hebat dalam pasukan. Anda tidak mampu memenangi piala dan liga sebagai seorang pengurus sederhana. Ia terbukti bahawa beliau amat hebat dalam pekerjaan beliau. Beliau telah bekerja kuat sepanjang minggu dalam sesi latihan untuk menumpukan perhatian kepada pasukan dan sedang memburu taktik sesuai dalam permainan.
"Beliau selalu berjuang untuk mendapat permainan yang sempurna dan itu mungkin salah satu sebab mengapa beliau mampu meraih kejayaan."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan