Live Streaming

Rabu, 14 November 2012

Ibrahimovic kagumi Steven Gerrard

Sweden vs England: Zlatan Ibrahimovic, Steven Gerrard

Kapten Sweden Zlatan Ibrahimovic mengagumi kapten England Steven Gerrard yang bakal membuat penampilan ke 100 dalam pertemuan di Stockholm pada hari Rabu.
Ibrahimovic telah menyatakan bahawa Gerrard 'lebih dari seorang pemain England biasa' dan mempunyai bakat untuk bermain di tahap antarabangsa. Pemain bintang Liverpool itu bakal menambah jumlah penampilan beliau dalam pasukan kebangsaan memandangkan beliau tidak mempunyai kesakitan ke atas kecederaan lutut yang dialami dalam perlawanan seri di Chelsea sebelum itu.
Ibrahimovic berkata: "Saya merasakan bahawa Steven Gerrard adalah seorang pemain yang hebat. Beliau telah kekal dan memenangi beberapa trofi bersama pasukan.
"Beliau sentiasa berjuang dan meninggalkan kesan lebih sebagai pemain antarabangsa dalam perlawanan. Kesemua pemain England amat agresif tetapi Gerrard merupakan cabaran yang lebih sukar. Beliau mempunyai kemampuan lebih dari seorang pemain biasa."
Pengurus Sweden Eric Hamren menyokong kenyataan Ibrahimovic.
Beliau berakat: "Saya gemar melihat beliau bermain. Beliau mampu memberikan yang terbaik dalam setiap perlawanan. Saya kecewa mendapat tahu bahawa beliau mengalami kecederaan yang mungkin menjejaskan prestasi beliau. Namun, beliau tetap kekal sebagai salah satu pemain teratas kerana kemampuan beliau untuk menyesuaikan diri kepada corak permainan dan memberikan hantaran jauh.
"Beliau telah membuktikan diri dalam Liverpool dan pasukan kebangsaan England."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan