Live Streaming

Isnin, 19 November 2012

City beri persembahan lima bintang

Man City vs Aston Villa: Sergio Aguero

Sergio Aguero dan Carlos Tevez menjaringkan dua gol dalam kemenangan 5-0 Manchester City ke atas Aston Villa dalam perlawanan Liga Barclays.
Juara bertahan Liga Barclays membuka tirai melalui David Silva di Stadium Etihad dan meningkatkan prestasi selepas itu.
Aguero dan Tevez menyempurnakan peluang penalti masing-masing serta termasuk satu lagi untuk melengkapkan kemenangan dengan lima gol di padang sendiri.
Seperti dijangkakan, City menguasai pembukaan perlawanan tetapi Villa masih mampu menlancarkan gerakan serangan mereka sendiri pada minit ke 12 tetapi percubaan Christian Benteke dihalang Vincent Kompany.
Penjaga gol City Joe Hart, yang telah menerima kritikan akibat prestasinya kebelakangan ini, bertindak dengan baik untuk menyelamatkan percubaan Matt Lowton dan Kompany menghalang percubaan Weimann.
Dua minit sebelum masa rehat, City akhirnya membuka tirai apabila tendangan sudut Nasri tidak dikawal Tevez tetapi Silva berjaya menyepaknya masuk.
City terus menguasai babak kedua dan Silva hampir-hampir mendapat gol kedua tetapi Guzan menyelamatkannya dengan kaki beliau.
Pasukan tuan rumah kemudian mendapat peluang penalti apabila penolong pengadil memberi isyarat ofsaid tetapi pengadil menandakan yang Weimann telah menggunakan tangan beliau untuk menghalang hantaran City.
Aguero menyempurnakan penalti beliau dengan senang dan Barry Bannan menjadi mangsa kedua pengadil apabila menghalang bola dengan tangan beliau pada minit ke 65.
Tevez menjaringkan penalti dengan senang dan meraikan gol beliau dengan berpura-pura yang beliau sedang memandu kereta - akibat kereta beliau yang dikunci oleh pegawai polis.
Hantaran Hart kemudian dikawal dengan baik oleh Aguero sebelum penyerang antarabangsa Argentina itu menjaringkan gol keempat pasukannya.
Edin Dzeko kemudian menggantikan Aguero dan penyerang Bosnia itu memberi bola kepada Nasri yang memberi hantaran tepat kepada Tevez yang menjaringkan gol terakhir perlawanan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan