Live Streaming

Isnin, 19 November 2012

Suarez bangkitkan Liverpool

Liverpool vs Wigan: Luis Suarez

Luis Suarez membuktikan kepentingan beliau kepada Liverpool dengan dua gol dan mencipta satu lagi dalam kemenangan 3-0 atas Wigan.
Penyerang antarabangsa Uruguay itu telah menjaringkan dua gol dalam sembilan minit dan mencipta gol ketiga untuk gol pertama Jose Enrique untuk Liverpool.
Ia telah dilaporkan bahawa Manchester City sedang bersedia untuk membuat tawaran £40 juta untuk Suarez pada bulan Januari tetapi ia telah dinafikan oleh Roberto Mancini dan Brendan Rodgers.
Walauapapun nilai Suarez pasti meningkat setelah menjaringkan gol dalam setiap dari lima perlawanan terakhir beliau dan kini mencatatkan 10 gol dalam 10 penampilan.
Tanpa sumbangan pemain yang berusia 25 tahun itu, biarpun dari aspek jaringan gol mahupun penciptaannya, pasukan Reds sudah tentu akan menduduki tempat tiga terakhir kedudukan liga.
Jose Reina pula telah membuat penampilan pertama sejak 7 Oktober dan Rodgers menggunakan formasi empat pemain pertahanan seperti biasa berbanding dengan tiga pada perlawanan lepas.
Pasukan tuan rumah telah memulakan perlawanan dengan baik dengan hantaran Suarez yang dipesong keluar oleh Ben Watson dan tandukan Daniel Agger yang diselamatkan oleh penjaga Wigan Ali Al Habsi.
Kedua-dua pasukan telah berkongsi kawalan bola tetapi gagal membuat gerakan serangan yang efektif pada babak pertama.
Rodgers telah cuba memberangsangkan pasukan beliau dan akhirnya membuka tirai pada minit kedua dalam separuh masa kedua.
Sterling telah merampas bola dari hantaran Andre Wisdom dan memecut lepas Maynor Figeroa sebelum memberi hantaran tepat untuk Suarez.
Suarez kemudian menonjolkan kemahiran beliau dengan rembatan kencang dengan sentuhan pertama, yang dipesong masuk oleh Ivan Ramis, untuk gol pertama perlawanan.
Enrique kemudian menggelecek bola dari sayap kiri dan memberi bola kepada Suarez yang mengatasi Al Habsi dengan senang untuk gol kedua beliau sembilan minit kemudian.
Suarez kemudian mencipta gol ketiga apabila hantaran cantik kepada Sterling dirembat pemain muda itu dan walaupun Al Habsi dapat memesongnya keluar, Enrique menyepak gol ketiga masuk dengan senang.
Pemain Sepanyol itu kemudian menraikan gol kedua dalam lima tahun di liga England - gol pertama beliau semasa mewakili Newcastle dalam pertemuan dengan Nottingham Forest pada bulan March 2010.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan