Live Streaming

Isnin, 19 November 2012

Jaringan Messi atasi Zaragoza

Barcelona vs Real Zaragoza: Lionel Messi, Javier Paredes

Barcelona menambah kepada jarak kelebihan seketika kepada enam mata di atas kedudukan liga dengan kemenangan 3-1 atas Real Zaragoza.
Barcelona yang berada di atas kedudukan La Liga menikmati kelebihan enam mata, sebelum perlawanan Real Madrid, setelah Lionel Messi mencatatkan dua jaringan gol dalam perlawanan - kali ketujuh beliau mencapainyanya musim ini.
Penyerang Argentina itu telah membuka tirai sebelum Alex Song menjaringkan gol pertama beliau untuk Barcelona, dan menjaringkan gol ke 17 beliau selepas itu.
Barcelona meneruskan rekod tanpa kalah dengan 34 mata dari 12 perlawanan.
Atletico pula dapat merapatkan jurang kepada tiga mata jika menang Granada.
Setelah percubaan pertama Messi tersasar, beliau akhirnya membuka tirai pada minit ke 16 di Nou Camp apabila mengawal hantaran Jordi Alba dan menyepaknya masuk dengan senang.
Zaragoza menyamakan kedudukan lapan minit kemudian apabila rembatan Francisco Montanes terpesong masuk oleh Carles Puyol, yang kembali setelah pulih dari kecederaan.
Song, yang telah serta Arsenal pada permulaan musim, memberi rembatan kencang setelah menerima hantaran Messi untuk mengekalkan kelebihan Barca pada minit ke 28.
Messi kemudian menjaringkan gol ketiga pasukannya selepas minit ke 60 dengan sepakan cantik dari jauh - ia juga merupakan gol ke 78 beliau tahun ini untuk kelab dan negara. Ia adalah jaringan ke 66 untuk Barca,yang ke 12 untuk Argentina dan beliau semakin menghampiri rekod pemain Jerman Gerd Mueller dengan 85 gol dalam satu tahun.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan