Live Streaming

Ahad, 25 November 2012

Singapura tak hirau rekod lalu

Singapore vs Malaysia: Baihakki Khaizan, Safee Sali

Penolong jurulatih Singapura, Mike Wong menegaskan rekod lepas Singapura dengan Malaysia tidak diambil kira dan setiap perlawanan harus diberi perhatian.
Walaupun Singapura mempunyai rekod kemenangan yang lebih baik ke atas Malaysia, namun Mike Wong enggan menganggap itu sebagai kelebihan buat mereka apabila bertemu Harimau Malaya pada perlawanan pembukaan Piala AFF Suzuki dengan Singapura Ahad ini.
"Setiap perlawanan adalah perlawanan yang baru buat kami. Rekod lalu tidak diambil kira. Perlawanan Ahad ini sangat penting and kami harus benar-benar bersedia," katanya di sidnag media Kumpulan B Piala Suzuki pagi ini.
Menurutnya lagi, perlawanan pertama ini akan menentukan tahap sebenar pasukan.
"Kami telah beraksi dalam beberapa perlawanan persahabatan sebelum ini dan ia 15 hari yang sukar. Saya rasa perlawanan pembukaan ini akan menentukan beberapa aspek dalam pasukan dan kami tidak sabar untuk beraksi," tambahnya.
Untuk Piala Suzuki tahun ini, terdapat beberapa perubahan dalam pasukan berbanding dengan pada tahun 2010 dimana beberapa pemain muda telah disertakan.
"Kami telah melakukan beberapa perubahan dalam pasukan berbanding Piala Suzuki sebelum ini. Hariss Harun dan Qiu Li pertama kali beraksi dalam kejohanan ini.
"Pertahanan, Safuwan yang tidak banyak diturunkan sebelum ini akan mendapat lebih peluang. Kami mengenali sedikit sebanyak tentang pihak lawan. Kami telah menyaksikan mereka dan membuat analisa." jelasnya lagi.
12 pemain dari pasukan LIONSXII yang beraksi dalam Liga Super Malaysia telah disenaraikan dalam pasukan kebangsaan Singapura kali ini dan Mike percaya itu bukan sahaja satu kelebihan untuk pasukannya namun juga untuk Malaysia.
"Saya rasa perkara itu satu kelebihan untuk kedua-dua pasukan. Lions mungkin mengenali cara permainan Malaysia tetapi begitu juga dengan Malaysia yang menyaksikan Lions di Liga Super."



Tiada ulasan:

Catat Ulasan