Live Streaming

Ahad, 25 November 2012

Vietnam terikat dengan Myanmar

Football News: Vietnam

Vietnam terikat 1-1 dengan Myanmar dalam perlawanan pembukaan Piala AFF Suzuki Kumpulan A di Stadium Rajamangala pada hari Sabtu.
Penyerang Vietnam telah membuka tirai pada minit keVietnam membuka tirai pada minit ke 34 hasil tandukan Le Tan Tai dari hantaran tetapi Kyi Lin menyamakan kedudukan untuk Myanmar apabila dijatuhkan pada minit ke 52.
Keadaan hujan lebat tidak menjejas saingan sengit kedua-dua pasukan dan Vietnam melancarkan serangan seperti dijangkakan dari minit pertama dengan aksi gelecek Le Cong Vinh yang akhirnya ditangani benteng pertahanan Myanmar.
Thanh Luong, 19 tahun, merupakan pemain paling bahawa untuk Vietnam dengan hantaran-hantaran tepat dari tengah padang. Kyi Lin juga sering mengamcam untuk Myanmar dalam perlawanan yang agak menghiburkan.
Walaubagaimanapun, keadaan benteng pertahanan Myanmar yang sering berlanggar antara pemain sendiri menyebabkan ketidakstabilan dan menghadiahkan Thanh Luong Pham dengan tendangan percuma pada minit ke 34.
Hantaran beliau yang tepat ditanduk masuk oleh Tan Tai untuk gol pembukaan.
Myanmar cuba membalas dengan gerakan serangan tetapi usaha Kyi Lin senang ditangani benteng pertahanan Vietnam.
Babak kedua menyaksikan beberapa asakan yang merbahaya dan Van Phong Dao terpaksa digantikan dengan Van Vien Nguyen akibat kecederaan.
Kyi Lin meningkatkan permainan dan aksi gelecek beliau memaksa Minh Duc untuk membuat asakan yang akhirnya menjatuhkan penyerang muda itu.
Kyi Lin kemudian menyempurnakan penalti pada minit ke 53 dan sekaligus menyamakan kedudukan 1-1.
Prestasi perlawanan semakin merosot dengan keadaan padang yang amat teruk dan keputusan kekal hingga wisel penamat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan