Live Streaming

Isnin, 26 Mac 2012

Mancini: Tevez pemain yang hebat

Football News: Carlos Tevez, Roberto Mancini


Pegurus Manchester City Roberto Mancini mendakwa bahawa Carlos Tevez telah berlakukan "sempurna" sejak kembali ke latihan dan tidak sabar untuk beraksi semula.
Tevez bersedia untuk membuat penampilan pertama untuk City sejak enam bulan yang lalu dengan Mancini dijangka akan menamakan beliau di bangku simpanan untuk perlawanan Liga Perdana Barclays bersama Chelsea.
Pemain Argentina itu belum bermain untuk City sejak bertengkar dengan kelabnya selepas perlawanan Liga Juara-Juara menentang Bayern Munich.
Tetapi selepas ketiadaan selama tiga bulan yang tidak dibenarkan kelab, pemain berusia 28 tahun itu kembali ke latihan lima minggu lalu dan meminta maaf atas kelakuannya, sekali gus menyediakan beliau untuk kembali beraksi untuk City.
Penjaring gol terbanyak dua musim berturut-turut kelab itu kini boleh membara semangat City pada masa yang penting dalam perlumbaan Liga Perdana dan Mancini dapat rasa semangatnya.
Tevez menjadi sumber inspirasi City selepas mereka memenangi Piala FA musim lalu dan Mancini percaya usaha beliau lebih baik dari 12 bulan yang lalu.
Mancini berkata: "Apa yang berlaku dengan Carlo enam bulan yang lalu adalah kisah lama. Carlo menjadi sebahagian daripada rancangan kami sejak dua bulan yang lepas, beliau adalah seorang pemain City.
"Saya fikir Carlo pada saat ini mahu bermain bola sepak. Dia perlu bermain bola sepak, untuk dia dan untuk masa depannya. Dia mahu bermain.
"Saya dapat melihat dalam latihan dia cukup baik, lebih baik daripada tahun lepas. Dia mahu bermain dan dia berhak untuk bermain dan membantu pasukan.
"Saya selalu berfikir Carlo adalah pemain yang hebat, walaupun apabila kami mempunyai beberapa masalah."
City di belakang musuh Manchester United dengan empat mata tetapi sedang cuba untuk mengurangkan defisit dengan memenangi perlawanan kerana telah bermain satu perlawanan lebih kurang dari United.
Mancini tidak menjangkakan Tevez, yang menghabiskan sebahagian besar musim sejuk di Argentina tanpa kebenaran dari kelab, untuk bersedia sehingga bulan depan.
Tetapi selepas beraksi dalam dua perlawanan untuk pasukan simpanan City, pengurus dari Itali itu percaya kini adalah masanya untuk membawanya kembali kepada pasukan pertaman kelab.
Beliau berkata: "Dia semakin baik tetapi saya tidak fikir Carlo boleh bermain lebih daripada 25-30 minit.
"Seorang pemain seperti Carlo perlu bermain selama 90 minit tetapi pada masa ini, ia adalah mustahil.
"Jika beliau boleh bermain 30 minit, selepas itu 45 minit dalam tiga atau empat perlawanan, maka dengan mudah dia boleh mempunyai 90 minit.​​"
City masih mempunyai masalah di bahagian pertahanan berhadapan dengan perlawanan menentang Chelsea itu dengan pilihan pertahanan tengah pertama Vincent Kompany dan Joleon Lescott cedera.
Lescott pasti tidak akan beraksi dalam perlawanan dengan masalah pangkal paha manakala kapten Kompany tidak mungkin untuk kembali daripada kecederaan betis.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan