Live Streaming

Jumaat, 23 November 2012

Brendan Rodgers berterima kasih

Football News: Raheem Sterling, Jose Enrique, Luis Suarez, Liverpool

Pengurus Liverpool Brendan Rodgers berterima kasih kepada pemilik pasukan yang telah sentiasa memberikan sokongan kepada beliau.
Pasukan juara Liga Juara-Juara Chelsea sedang berada jarak lapan mata di atas Liverpool dalam kedudukan Liga Perdana tetapi ia adalah Roberto Di Matteo yang dipecat oleh pemilik Blues Roman Abravmoich setelah pasukan gagal 3-0 menentang Juventus baru-baru ini.
Beliau berkata kepada Daily Mail, Rodgers mengakui bahawa pasukan Reds tidak patut mendapat tempat terakhir dalam kedudukan liga tetapi beliau yakin pemilik pasukan akan memberikan sokongan dalam visi untuk membawa pasukan ke hadapan.
"Saya menghormati sesiapa yang telah sabar dengan saya kerana Liverpool merupakan sebuah pasukan yang sentiasa mempunyai banyak permintaan dan salah satu teratas dunia, namun saya amat menghormati orang yang lebih realistik dengan jangkaan mereka terhadap pasukan." Rodgers bekata.
"Kami telah berusaha sedaya upaya untuk memahami etika dan nilai pasukan untuk membawa pasukan ke hadapan. Pemilik pasukan telah menyakinkan saya terutama awal musim ini di mana kami banyak kecundang."
Sejak menjadi pengurus pada musim panas, bekas pengurus Swansea itu terpaksa menggunakan beberapa pemain muda akibat kekurangan pilihan dalam skuad. Walaubagaimanapun, Rodgers yakin musim ini akan monolong pasukan Reds dalam perjuangan jangka panjang.
"Saya telah mendapat mesej sokongan, ada yang telah meminta maaf kerana memberikan saya kurang pemain. Apabila realiti mula melanda pasukan, ia mampu menolong kami dalam segi masa, kewangan dan usaha serta mampu mendorong kami dalam masa sukar. Ini hanya merupakan awal perjuangan kami."
Liverpool akan berhijrah ke Stadium Liberty untuk bertemu Swansea dalam perlawanan liga pada hari Ahad.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan