Live Streaming

Jumaat, 23 November 2012

Di Matteo masih sokong Chelsea

Di Matteo

Roberto Di Matteo menyatakan bahawa beliau kagum sebagai pengurus Chelsea sejurus setelah dipecat oleh pasukan Liga Perdana Barclays itu.
Di Matteo dipecat setelah kekalahan Liga Juara-Juara kepada Juventus di Turin pada hari Selasa.
Pengurus Itali itu digantikan oleh bekas pengurus Liverpool Rafael Bernitez yang dilantik sebagai pengurus terbaru pasukan utama sehingga akhir musim ini.
Di Matteo telah mendidik pasukan di Stamford Brdige itu selama lapan bulan untuk meraih kemenangan Piala FA dan kejohanan Liga Juara-Juara untuk kali pertama dalam sejarah pasukan.
"Ia amat memuaskan sebagai pengurus pasukan yang amat saya sayangi," beliau berkata dalam kenyataan yang didedahkan oleh Persatuan Pengurus Liga.
"Saya berasa bangga dengan percapaian pasukan terutama kejayaan yang dicapai beberapa bulan yang lalu.
"Peluang untuk meraih piala Liga Juara-Juara pertama bagi pasukan Chelsea di Munich adalah salah satu memori terbaik dan tidak meragukan, detik paling mengembirakan dalam kerjaya saya sebagai seorang pemain dan pengurus. Ia akan kekal sebagai sebuah memori yang yang paling diingati buat selamanya.
"Saya ingin berterima kasih kepada kesemua kakitangan, pemain dan sudah tentu peminat pasukan Chelsea untuk sokongan mereka selama kerjaya saya di Stamford Bridge. Semoga berjaya kepada setiap orang sehingga akhir musim."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan