Live Streaming

Jumaat, 23 November 2012

Wenger lega Arsenal menang

Football News: Arsenal vs Montpellier

Pengurus Arsenal Arsene Wenger lega dengan kemenangan Arsenal untuk melayakkan diri masuk peringkat kalah mati dalam saingan Liga Juara-Juara.
Pasukan Gunners telah menewaskan pasukan juara Perancis Montpellier dengan mudah di Stadium Etihad apabila Lukas Podolski menjaringkan gol voli setelah gol pertama Jack Wilshere dalam dua tahun.
Kemenangan 2-0 serta keputusan di mana Schalke telah menang lewat dengan Olympiacos telah menjaminkan tempat Arsenal dalam tempat 16 teratas walaupun masih berbaki satu lagi kunjungan ke Greece.
Pasukan London Utara itu telah mendapat tempat kedua dalam Kumpulan B sebelum memasuki eprlawanan terakhir dalam peringkat berkumpulan dan Wenger ingin pasukan berjuang mengastasi pasukan bimbingan Huub Stevens itu.
"Kami memerlukan dua keputusan baik - keputusan hasil kami sendiri dan juga Schalke - dan kami sangat bahagia sekarang," pengurus PErancis itu menyatakan.
"Saya menyaksikan pasukan Montpellier yang teratur dan kuat dalam cabaran mereka. MEreka juga agresif jadi pasukan tidak mampu sabar atau leka membuat kesilapan.
"Kami melalui beberapa masalah dalam babak pertama sambil mengubah dari pertahanan ke serangan dan ia telah meningkat dalam babak kedua. Kami mampu memikul bola dan mengukir lebih peluang.
"Saya gembira dengan jaringan gol Wilshere kerana ia hanya bermakna bahawa beliau telah kembali kuat seperti dahulu malah gol kedua oleh Podolski sama hebat."
Wilshere telah menyatakan bahawa Arsenal harus lebih memperbaiki jika mereka ingin berjuang meraih kejohanan Liga Juara-Juara pada akhir perlawanan itu dan Wenger telah menyokong kenyataan pemain tengah itu.
"Saya setuju akan kenyataan beliau," pengurus Perancis itu berkata.
"Kami sedar akan itu dan akan bermain pada bulan Mac nanti. Apa yang penting untuk pemain seperti Jack adalah untuk mereka melalui beberapa perlawanan akan datang dan lebih meningkat."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan