Live Streaming

Jumaat, 23 November 2012

Mourinho: Real patut tewaskan City

Football News: Man City vs Real Madrid

Jose Mourinho yakin bahawa pasukan patut menewaskan Manchester City dalam pertemuan Liga Juara-Juara Kumpulan D yang berakhir dengan keputusan seri 1-1.
Pasukan juara Liga Perdana memerlukan kemenangan untuk melangkah masuk peringkat kalah mati dalam saingan Liga Juara-Juara, tetapi permainan menentang Real Madrid telah megecewaskan apabila jaringan Karim Benzema membawa pasukan bimbingan Mourinho ke hadapan.
Namun, pasukan Los Blancos gagal mengambil kesempatan ke atas kelebihan walaupun sedang menguasai eprlawanan dan pasukan Roberto Mancini berjaya menyamakan kedudukan dari sepakan penalti setelah Alvaro Arbeloa dibuang padang.
Mourinho kecewa dengan ketidakmampuan pasukan untuk menyempurnakan peluang yang dicipta dalam babak pertama.
Beliau berkata kepada uefa.com pada akhir perlawanan: "Saya berpendapat bahawa kami patut menang. Kami telah mengukir cukup peluang untuk menjaringkan gol kedua dan jika kami telah melakukan sedemikian dalam babak pertama, kami boleh mengakhiri perlawanan lebih cepat. Mereka telah menggunakan kelebihan sepakan penalti dalam babak kedua dan kami harus berjuang setelah kehilangan satu pemain." beliau mendedahkan.
"City mempunyai ramai pemain di kubu serangan: Tevez, Nasri, Aguero, Dzeko. Kami hanya mempunyai sepuluh pemain namun kami mampu bertahan. Kami telah menguasai perlawanan dan berjaya melayakkan diri."
Perlawanan kedua dalam Kumpulan D telah menyaksikan Borrusia Dortmund meraih kemenangan mudah 4-1 menentang Ajax, membenarkan pasukan juara Bundesliga itu untuk berakhir di tempat utama dalam kedudukan tetapi pengurus Los Blancos itu tampil tetap bangga dengan percapaian pasukan.
Real Madrid akan bermain dalam perlawanan domestik dengan Real Betis hujung minggu ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan