Live Streaming

Jumaat, 23 November 2012

Hart kecewa dengan pasukan

Football News: Man City vs Real Madrid

Joe Hart kecewa dengan pasukan Manchester City setelah mereka gagal melayakkan diri akibat keputusan seri 1-1 menentang Real Madrid di padang sendiri.
Karim Benzema telah membuka tirai perlawanan untuk pasukan juara Sepanyol itu manakala City kekal yakin apabila Sergio Aguero berjaya menyamakan kedudukan hasil sepakan penalti setelah dikasari Alvaro Arbeloa yang dibuang padang.
City turut berjuang mencari gol kemenangan untuk menewaskan pasukan Real Madrid yang terpaksa bermain dengan hanya sepuluh pemain pada sesaat terakhir perlawanan.
Ia terbukti tidak berhasil dan keputusan seri itu telah meninggalkan pasukan juara Liga Perdana itu dengan hanya tiga mata dalam Kumpulan D sekaligus menyingkirkan dari saingan Liga Juara-Juara.
"Kami amat kecewa. Kami mempunyai cukup peluang dalam kumpulan untuk melayakkan diri," penjaga gawang England Hart memberitahu Sky Sports 2.
"Kami telah mensia-siakan beberapa perlawanan. Kami dikalahkan dalam dua perlawanan lawatan dan tidak pernah menang di padang sendiri.
"Kami telah mendahului di Amsterdam dan juga di Madrid. Ia merupakan sebuah kempen yang amat mengecewakan."
Pasukan pelawat telah menguasai perlawanan apabila Benzema melulusi Maicon untuk memberikan hantaran jarak dekat walaupun City mempunyai kecukupan pemain pertahanan pada masa itu.
Jaringan gol itu terbukti menjejaskan prestasi pasukan dan pengurus Roberto Mancini mengakui bahawa pasukan tidak memuaskan dalam beberapa detik perlawanan.
"Mereka berjaya mengukir peluang pertama dan telah mengambil kesempatan ke atas kesilapan kami. Kami mempunyai lima pemain pertahanan dalam kotak penalti tetapi masih ditewaskan." pengurus Itali itu memberitahu Sky Sports 2.
"Kami tidak mampu bermain dengan baik dalam babak pertama dan telah mensia-siakan satu dua peluang.
"Namun, kami tidak kalah malam ini (Rabu), kami dibenam dalam beberapa perlawanan pertama - kami telah mendahului 2-1 di Madrid pada lima minit terakhir; Mendahului di Amsterdam dan telah kehilangan beberapa peluang untuk mengakhiri perlawanan.
"Saya kecewa seperti semua orang di sini. Kami telah membuat beberapa kesilapan nahas.
"Kami sedar akan tahap kesukaran bermain dalam kumpulan ini tetapi kami telah yakin dengan kekuatan pasukan. Anda mampu kalah menentang Real Madrid, Borussia Dortmund tetapi kami dikecewakan - kami teringin sangat melangkah masuk peringkat seterusnya."



Tiada ulasan:

Catat Ulasan