Live Streaming

Ahad, 2 Disember 2012

Singapura juara Kumpulan B

Shahril Ishak, Khairul Amri, Singapore






Pasukan Singapura menjuarai Kumpulan B dengan kemenangan 4-3 ke atas Laos di Stadium Shah Alam pada hari Sabtu.
Walaupun dijangka akan menang Laos dengan senang, pasukan Radojko Avramovich dikejutkan apabila mereka dibolos oleh jaringan Khampeng Sayavutthi dan Keoviengpheth Lithideth.
Walaubagaimanapun ketua pasukan Singapura Shahril Ishak berjaya menyamakan kedudukan dengan dua jaringan gol. Khairul Amri kemudian menambah satu lagi pada minit ke 64 dari tendangan percuma dan Fazrul Mawaz menjaringkan gol terakhir Lions dua minit kemudian.
Khampeng menjaringkan gol ketiga Laos hasil tendangan penalti.
Walaupun mereka hanya memerlukan keputusan seri untuk mara ke pusingan seterusnya, Avramovich telah menamakan kesebelasan utama yang ternyata hanya ingin menyerang.
Laos membuka tirai apabila Soukaphone Vongchiengkham menggelecek ke dalam kotak dan menyepak bola kepada Khampeng yang membuka tirai dengan rembatan baik.
Gerakan Sopha Saysana kemudian mendatangkan hasil sebelum memberi bola kepada Keoviengpheth yang memecut lepas Daniel Bennett yang menyepak lepas Izwan Mahbud dengan senang.
Shahril kemudian menjaringkan gol untuk pasukannya dalam masa kecederaan apabila menerima tandukan Safuwan.
Lapan minit selepas masa rehat, pemain yang berusia 28 tahun itu menyamakan kedudukan apabila menerima tandukan Duric sebelum menyepak lepas Soukthavy.
Pada minit ke 64 pula, Amri menjaringkan gol dari tendangan percuma 30 meter dari gawang untuk gol ketiga pasukannya.
Dua minit kemudian, Fazrul menanduk masuk hantaran tepat Shaiful Esah untuk gol keempat pasukan Lions.
Sembilan minit sebelum masa tamat, Ketsada menggelecek bola dari tengah padang ke sayap kanan tetapi dijatuhkan Safuwan dan Shairul dalam kotak penalti.
Khampheng menjaringkan gol terakhir perlawanan dan Singapura menamatkan perlawanan dengan keputusan 4-3.
Singapura akan bertemu Filipina di Manila pada hari Sabtu nanti.
Singapura: Izwan Mahbud, Shi Jiayi, Baihakki Khaizan, Safuwan Baharudin, Daniel Bennett (Khairul Amri 45'), Fazrul Nawaz (Isa Halim 68'), Mustafic Fahrudin, Shahdan Sulaiman, Qiu Li (Shaiful Esah 45'), Shahril Ishak, Aleksandar Duric.
Laos: Sengphachan Bountisanh (Soukthavy Soundala 7'), Saynakhonevieng Phommapanya (Phattana Syvilay 73'), Ketsada Souksavanah, Khampoumy Hanevilay, Kovanh Namthavixay, Kanlaya Sysomvang, Soukaphone Vongchiengkham, Sopha Saysana (Vilayout Sayyabounsou 67'), Visay Phaphouvanin, Keoviengpheth Lithideth, Khampheng Sayavutthi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan