Live Streaming

Ahad, 2 Disember 2012

Wenger: Keputusan yang adil bersama Toffees

Football News: Everton vs Arsenal

Pengurus Arsenal Arsene Wenger yakin bahawa pasukan telah melalui cabaran yang sukar apabila diancam secara fizikal oleh Everton dalam keputusan seri 1-1.
Tiada apa-apa yang mampu memisahkan Arsenal dan Everton dalam pertemuan Liga Perdana mereka semalam yang ebrakhir dengan keputusan seri 1-1 hasil jaringan gol oleh Theo Walcott dan Marouane Fellaini.
Pasukan Gunners telah menyerang dahulu namun Wenger telah menyatakan kepada laman web rasmi pasukan bahawa beliau telah menjangkakan bahawa anak didik David Moyes itu akan menyesuaikan diri dan bangkit semula dalam permainan.
"Jika saya memerhatikan permainan, ia kelihatan lebih mencabar dalam segi fizikal," Wenger berkata.
"Kami telah bermula dengan baik namun Everton mampu bangkit semula tidak lama selepas itu. Fallaini telah banyak mencabar pemain apsukan."
Walaupun pengurus Perancis itu mengakui kecewa setelah ditewaskan, beliau yakin bahawa pemain Arsenal telah berjuang sepanjang perlawanan.
"Kami kesal telah membolosi satu gol tetapi kami merasakan bahawa ia adalah keputusan seri 1-1 yang adil. Kami telah mendapat mata yang baik dan ia merupakan perlawanan yang mencabar ketangkasan anda," Wenger menyatakan.
"Kami harus menonjolkan semangat hebat untuk mendapat satu mata. Saya boleh menyatakan bahawa saya gembira dengan usaha mereka dalam perlawanan."
Arsenal akan bermain dalam perlawanan Liga Perdana seterusnya dua hari kemudian apabila Swansea berkunjung ke Stadium Emirates pada hari Sabtu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan