Live Streaming

Isnin, 2 April 2012

Dzeko: Kami masih ada peluang

Man City vs Blackburn: Sergio Aguero, Edin Dzeko; David Silva




Penyerang Manchester City Edin Dzeko berjanji akan berjuang sehingga ke akhir musim dalam Liga Perdana.

Pemain dari Bosnia itu mengaku City tidak bermain seperti yang mereka mampu apabila menjatuhkan dua mata yang penting dalam perlawanan seri 3-3 menentang Sunderland di Stadium Etihad pada hari Sabtu.
Keputusan itu - yang diselamatkan dengan dua jaringan lewat dari City - memberikan pasukan saingan Manchester United peluang untuk bergerak lima mata di hadapan pada hari Isnin tetapi Dzeko tidak akan berputus asa.

Pemain berusia 25 tahun itu berkata: "Terdapat tujuh perlawanan lagi untuk dimain, dan cara kami menjatuhkan mata, United juga boleh menjatuhkan mata, jadi apa-apa masih boleh berlaku.

"Kami perlu bermain dan memenangi setiap perlawanan satu demi satu.

"Kami menentang Arsenal dalam perlawanan seterusnya. Kami akan bermain untuk menang.

"Mereka sedang berjuang untuk melayakkan diri ke Liga Juara-Juara musim depan, jadi ia bukan satu perlawanan yang mudah. ​​Ia akan menjadi satu perlawanan yang baik.

"Mungkin kami fikir perlawanan pada hari Sabtu mudah. Kami telah memenangi semua perlawanan di padang sendiri jadi mungkin kami terlalu yakin - tetapi ia bukan seperti itu, dan anda perlu berjuang untuk setiap mata."

Setelah mengetuai liga kebanyakan musim ini, City kini perlu mengharapkan pasukan-pasukan yang akan menentang United dapat menolong mereka.
City berada dua mata di belakang United dengan tujuh perlawanan lagi untuk dimain, satu kurang daripada United, yang akan menentang Blackburn malam ini
Dzeko berkata: "Ia adalah satu perlawananyang penting untuk Blackburn juga jadi apa-apa boleh berlaku.
"Kami kehilangan dua mata pada hari Sabtu, dan mereka juga boleh menjatuhkan mata di Blackburn atau di tempat lain."

Dzeko berada di tengah-tengah insiden yang kontroversi pada hari Sabtu apabila beliau memenangi penalti yang membawa kepada gol penyamaan pertama City.

Pemain-pemain Sunderland mengadu Dzeko telah berpura-pura jatuh untuk memenangi tendangan penalti itu tetapi penyerang City itu berkeras beliau telah dijatuhkan oleh Craig Gadrner.

"Ia adalah tendangan penalti - kaki saya masih sakit lagi," kata Dzeko, yang terlibat dalam satu pertengkaran dengan pemain pertahanan Sunderland Phil Bardsley tentang insiden itu.

Mengenai pertengkaran itu, Dzeko berkata: "Seorang pemain Sunderland menolak saya pergi dan berkata, 'Mengapa kamu menipu?'

"Jadi saya bertanya kepadanya apa yang beliau sedang bercakap tentang dan memberitahunya memang itu sebuah penalti. Sebab itu saya marah.

"Beliau berkata saya menipu. Dia boleh mengatakan apa yang dia mahu, tetapi beliau tidak patut menyentuh saya.

"Mario [Balotelli] memberitahu saya untuk bersabar, tetapi saya memang sudah sabar - mereka tidak boleh menolak saya dan menyentuh saya seperti itu."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan