Live Streaming

Isnin, 2 April 2012

Reds kecundang, Spurs riang

Newcastle vs Liverpool: Papiss Cisse


Pasukan Liverpool meneruskan prestasi yang amat mengecewakan sementara Tottenham bangkit dengan jaringan Cisse.
Newcastle telah menambah kepada kekecewaan Liverpool dengan kemenangan 2-0 dan kini 11 mata di hadapan pasukan Merseyside itu dalam kedudukan Liga Barclays.
Papiss Cisse muncul sebagai wira Newcastle setelah menunjukkan prestasi yang jauh lebih baik dari bekas penyerang Newcastle Andy Carroll dengan menjaringkan dua gol untuk pasukannya kini berkongsi mata dengan Chelsea.
Malangnya, Pepe Reina telah dibuang padang setelah ia kelihatan yang penjaga gol Sepanyol itu telah menanduk James Perch setelah mereka bertembung.
Carroll pula telah diberi kad kuning pada perlawanan pertama di padang Newcastle selepas pemindahannya apabila berpura-pura jatuh dalam kotak lawan demi mendapatkan penalti.
Kekalahan ini adalah yang keenam untuk Liverpool dalam tujuh perlawanan dan akan menambah tekanan kepada Kenny Dalglish dengan kedudukan mereka kini di bawah Everton.
Dalam perlawanan lain, Emmanuel Adebayor telah menjaringkan dua gol untuk Tottenham dan mendorong kemenangan 3-1 ke atasSwansea dalam matlamat tempat tiga teratas liga.
Keputusan itu telah mengakhiri rekod lima perlawanan tanpa kemenangan dan bermakna mereka kini berkongsi mata dengan Arsenal di tempat ketiga akibat kekalahan Gunners dengan QPR pada hari Sabtu.
Rafael van der Vaart telah menjaringkan gol pembukaan di White Hart Lane apabila merembat lepas penjaga gol Michel Vorm pada minit ke 19.
Pasukan Brendan Rodgers menyamakan kedudukan dengan Gylfi Sigurdsson , yang telah memberi percubaan voli yang dipesongkan dari padang lepas penjaga gol Brad Friedel.
Walaubagaimanapun Adebayor menjaringkan dua gol untuk Spurs apabila menanduk masuk tendangan sudut Van der Vaart sebelum menanduk sekali lagi dari hantaran Aaron Lennon.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan