Live Streaming

Jumaat, 4 Januari 2013

Arsenal: Wenger akui tertekan

Arsenal vs Barcelona: Lionel Messi, Jack Wilshere

Pengurus Arsenal Arsene Wenger mengakui tertekan untuk menandangani pemain seperti 'Lionel Messi' dalam musim perpindahan pada bulan Januari.
Pasukan Gunners dikaitkan dengan perpindahan bernilai £10 juta untuk penyerang Atletico Madrid Adrian Lopez sementara pemain antarabangsa England dari kelab Crystal Palace Wilfried Zaha dan pemain tengah Schalke Lewis Holtby juga didakwakan sedang diintai oleh Wenger.
Walaubagaimanapun, Wenger mengakui tertekan untuk memenuhi permintaan para peminat Arsenal yang kurang sabar untuk menyaksikan seorang pemain yang dapat membantu pasukan.
"Ia amat sukar kerana saya harus mengembirakan kelab - ramai orang ingin menyaksikan seorang pemain seperti Lionel Messi di sini," Wenger berkata yang akan membawa pasukan ke Swansea dalam peringkat ketiga dalam saingan Piala FA pada hari Ahad.
Swansea adalah salah satu kelab yang telah banyak diperhatikan dalam Liga Perdana kali ini setelah berjaya mendapat seorang pemain seperti Michu yang ditandangani oleh pengurus Michael Laudrup hanya untuk bayaran nilai £2 juta dari Rayo Vallecano dan penyerang Sepanyol itu telah menjaringkan kededua gol dalam kemenangan 2-0 di Arsenal pada 1 Disember.
Wenger mengakui bahawa kakitangan kelab kini lebih tertekan kerana sedang diperhatikan untuk mengemukakan bakat yang mampu menyerlah.
"Kadang kala apabila anda sedang bermain di salah satu kelab teratas, wakil dari kelab lain akan lebih berhati-hati kerana mereka berpendapat bahawa anda adalah seorang pemain yang hebat hanya kerana anda sedang bermain di Arsenal jadi seperti biasa, wakil dari kelab lain tidak mempertimbangkan pemain yang sedang beraksi di kelab lebih rendah dalam liga," Wenger berkata.
"Anda akan menjadi cemas jika pemain itu tidak kemampuan. Ia amat sengit untuk mendapat pemain yang baik di benteng serangan kali ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan