Live Streaming

Jumaat, 4 Januari 2013

Pato serta Corinthians, Llorente ke Juventus

Alexandre Pato of AC Milan

Alexandre Pato bakal kembali ke Brazil setelah AC Milan mengesahkan bahawa mereka telah mencapai persetujuan bersama pasukan juara Piala Kelab Dunia Corinthians.
Pemain yang berusia 23 tahun itu dilaporkan telah menandatangani kontrak tempoh empat tahun setelah mendedahkan keinginan untuk kembali ke Brazil pada bulan lalu.
Milan mengumumkan pemergian Pato setelah menghabiskan masa tempoh lima tahun di San Siro dalam kenyataan yang diletakkan di laman web rasmi pasukan.
"AC Milan akan mengumumkan bahawa Alexandre Pato akan berpindah kepada kelab Sporting Corinthians Paulista," seperti apa yang tertulis dalam kenyataan.
Corintians kemudian mengemukakan tawaran bernilai 15 juta euros (£12.2 juta) yang diterima oleh pemain itu. Kelab juga dikatakan akan memberikan jersi nombor tujuh kepada Pato pada malam Khamis.
"Pato yang akan memakai jersi nombor tujuh bersama 'Timao' akan melalui beberapa ujian medikal dan menandatangani kontrak tempoh empat musim.
"Corinthians kini menerima hak Alexandre Pato seratus peratus untuk bayaran nilai sebanyak 15 juta euros."
Pato merupakan salah satu pilihan kegemaran di Milan setelah menyertai pasukan dari Internacional pada 2007 dan telah menjaringkan sebanyak sembilan gol dalam babak pertama musim itu sebelum mencapai lebih kejayaan dalam tiga musim berturut-turut.
Sementara itu, Athletic Bilbao turut mengumumkan bahawa penyerang Fernando Llorente sedang berada dalam rundingan kontrak bersama Juventus.
Kontrak pemain yang berusia 27 tahun itu bakal tamat di San Mames pada akhir musim dan pemain antarabangsa Sepanyol itu telah mengatakan bahawa beliau akan meninggalkan kelab Divisi Primera itu.
Juventus dan beberapa kelab Liga Perdana telah dikaitkan dengan Llorente yang telah menjaringkan sebanyak 24 gol pada musim lalu untuk membawa pasukan bimbingan Marcelo Bielsa ke peringkat final dalam saingan Liga Eropa dan tempat ke sepuluh dalam kedudukan liga.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan