Live Streaming

Jumaat, 4 Januari 2013

Chelsea tak sabar gunakan Ba

Football News: Demba Ba, Newcastle

Chelsea ingin menurunkan Demba Ba dalam perlawanan peringkat ke tiga menentang Southampton dalam saingan Piala FA pada hari Sabtu.
Pengurus Newcastle Alan Pardew menyatakan bahawa kontrak perpindahan Ba ke Stamford Bridge hampir selesai setelah pasukan Blues berjaya mengatasi bayaran nilai £7 juta untuk melepaskan penyerang Senegal itu dari kelab.
Masalah kecederaan lutut yang dialami Ba beberapa kali pada musim ini mampu menjejaskan rundingan kontrak tetapi pengurus Chelsea enggan memberikan sebaran kenyataan tentang perkara itu.
Benitez tetap mengakui bahawa pasukan Blues harus merehatkan Torres setelah menyalahkan masalah keletihan dalam kekalahan 1-0 kepada QPR dalam saingan Liga Perdana Barclays semalam.
"Fernando merupakan salah seorang pemain yang harus direhatkan." beliau berkata.
"Beberapa pemain tidak bermain dengan baik dalam perlawanan menentang QPR jadi akhir keputusan terjejas.
"Kami tidak mempunyai banyak pilihan di kubu serangan jadi kami tidak mampu merehatkan seorang penyerang."
Shaun Wright-Phillips telah merampaskan harapan bekas kelab beliau dengan menjaringkan gol kemenangan dalam babak kedua di Stamford Bridge.
Manchester United kini berada jarak 14 mata di depan Chelsea yang sedang berada di tempat ke empat. Ia kelihatan seperti Chelsea akhirnya terbenam dengan jadual yang padat setelah beraksi dalam saingan Piala Kelab Dunia di Jepun bulan lalu.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan