Live Streaming

Jumaat, 4 Januari 2013

Joe Cole kembali ke West Ham

Football News: Joe Cole

West Ham berharap dapat menyelesaikan kontrak perpindahan Joe Cole dari Liverpool pada pagi Jummat.
Cole telah melalui ujian kecergasan di padang latihan kelab pada hari Khamis setelah ia dikatakan bahawa Liverpool kini bersedia untuk menamatkan kontrak pemain yang berusia 31 tahun itu.
Pasukan Hammers yang telah mengemukakan bakat Cole dari akademi belia kelab pada 1990, sedang mengharapkan bahawa pemain tengah itu akan menandangani kontrak baru bersama pasukan timur London hari ini supaya beliau dapat bermain dalam perlawanan peringkat ke tiga bersama Manchester United dalam saingan Piala FA pada hari Sabtu akan datang.
Jika kontrak itu dapat diselesaikan hari ini, ia juga akan mengakhiri masa silam selama lebih kurang dua tahun bagi bekas pemain Chelsea itu.
Cole hanya menyertai sembilan perlawanan dalam saingan Liga Perdana Barclays sejak berpindah ke Liverpool dari Chelsea pada musim panas 2010 dan telah menghabiskan masa sepanjang musim lalu sebagai pemain pinjaman di kelab Perancis, Lille.
Cole dikatakan teringin sangat untuk kembali ke Upton Park di mana beliau telah menggunakan masa selama empat tahun dalam sistem akademi sebelum menjadi pemain bintang dalam kesebelasan pasukan selama lima musim.
Ia difahamkan bahawa Liverpool akan membayar Cole untuk memenuhi nilai gaji sebanyak £100,000 seminggu di kelab.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan