Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

City masih mampu kejar United

Man City vs Stoke: Sergio Aguero

Jaringan Pablo Zabaleta, Edin Dzeko dan Sergio Aguero memberi Manchester City kemenangan 3-0 dalam perlawanan dengan Stoke di Stadium Etihad.
Juara bertahan BPL tidak menghadapi masalah dalam perlawanan dan telah meraih kemenangan yang senang di Stadium Etihad, terutama setelah Zabaleta membuka tirai dalam babak pertama.
Dzeko menjaringkan gol kedua pada minit ke 59 dan Aguero menyepak masuk tendangan penalti 16 minit sebelum wisel penamat.
Walaubagaimanapun Aguero terpaksa digantikan sebelum wisel penamat dan perlawanan ini juga merupakan yang terakhir sebelum Yaya Toure serta Piala Afrika dengan negaranya nanti.
Stoke kini telah kalah dalam lima pertemuan di Stadium Etihad serta telah dibolosi 14 kali tanpa balas.
Kemenangan terakhir di City adalah pada bulan Oktober 1997 dimana kedua-dua pasukan berada di taraf yang sama.
City telah menguasai perlawanan dari minit pertama tetapi hanya mampu membuka tirai pada minit ke 43.
Hantaran James Milner telah ditumbuk keluar oleh Begovic tetapi Zabaleta terus menyerang dan menyapak masuk gol pembukaan.
City meneruskan rentak serangan selepas masa rehat dan Robert Huth yang sentiasa diuji oleh Aguero, mengasari penyerang Argentina itu di luar kotak penalti.
Walaupun tendangan percuma berikut disia-siakan City, Toure telah merampas bola dan memberinya kepada Dzeko tetapi tendangan beliau melambung tinggi.
Dzeko akhirnya menjaringkan gol pada minit ke 56 setelah Aguero menggelecek ke dalam kotak. Begovic hanya mampu menumbuk keluar rembatan penyerang Argentina itu dan Dzeko menyepak masuk gol kedua dengan senang.
Dzeko telah meraikan gol beliau dengan menunjukkan mesej 'Selamat tahun baru' di baju beliau tetapi pengadil memberinya kad kuning dengan segera.
Penyertaan Matthew Etherington untuk Kenwyne Jones memberi Stoke lebih ruang untuk menyerang setelah Jon Walters ke posisi tengah padang.
Steven Nonzi kemudian mengasari David Silva dalam kotak penalti pada minit ke 74 dan pengadil memberi tendangan penalti kepada City.
Aguero menyepak masuk gol terakhir tetapi penyerang itu terpaksa digantikan akibat ketegangan hamtring dan keputusan kekal hingga wisel penamat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan