Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

Newcastle dapatkan Debuchy

Football News: Mathieu Debuchy, France




Newcastle berjaya menandatangani pemain antarabangsa Perancis Matthieu Debuchy dari Lille.
Press Association Sport telah melaporkan yang pasukan Magpies telah berjaya menandatangani kontrak yang bernilai enam juta Euros dengan pasukan Ligue 1 itu.
Pemain yang berusia 27 tahun itu, bekas rakan sepasukan Yohan Cabaye, telah mendedahkan yang beliau memang ingin berpindah ke Tyneside.
Sumber di Perancis telah melaporkan yang ia akan diumumkan apabila musim perpindahan bermula pada hari Selasa.
Pengurus Newcastle Alan Pardew telah menyaksikan pasukannya menjaringkan tiga gol dalam perlawanan dengan Manchester United dan tiga kali dalam perlawanan dengan Arsenal tetapi masih gagal mendapatkan mata akibat dibolos 11 kali.
Newcastle tidak mempunyai banyak pilihan dalam benteng pertahanan yang dilanda krisis kecederaan dan penggantungan dan telah ke Stadium Emirates dengan hanya satu pemain pertahanan tulen, ketua pasukan Fabricio Coloccini.
Steven Taylor cedera panjang sementara Mike Williamson digantung.
Newcastle juga tidak mempunyai banyak pilihan dalam posisi bek kiri dan kanan, Danny Simpson belum menandatangani kontrak baru - hanya Davide Santon yang mampu bermain.
Kehadiran Debuchy akan mengukuhkan pasukan Pardew.
Beliau telah bermain dalam kesemua empat perlawanan Euro 2012 Perancis di Poland dan Ukraine musim lepas dan telah mewakili negara 13 kali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan