Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

Mancini yakin dengan trio City

Sergio Aguero

Pengurus Manchester City Roberto Mancini yakin dengan trio penyerang mampu berjuang untuk mempertahankan kejohanan Liga Perdana Barclays pada musim ini.
Edin Dzeko diturunkan dalam permainan pada hari Sabtu dan telah menjaringkan dua gol untuk meletakkan pasukan lawatan itu 2-0 dalam tempoh empat minit.
Penyerang Sergio Aguero turut membantu pasukan dalam kemenangan 4-3 yang diraih walaupun pemain tengah padang Samir Nasri dibuang padang dan telah mengekalkan tempat City dalam kedudukan.
Carlos Tevez pula ditingalkan di bangku simpanan di Carroq Road namun dijangka akan kembali bermain di padang sendiri bersama Stoke pada Hari Tahun Baru.
Mancini yakin bahawa kemampuan untuk mengubah kubu serangan mampu menjadi kelebihan pada masa akan datang.
"Kami telah membuat perubahan dalam perlawanan menentang Norwich kerana kami telah bermain dalam tiga permainan dalam tempoh enam hari jadi pasukan memerlukan tenaga baru," beliau berkata.
"Kami pernah menang dengan usaha Carlos dan Aguero, Edin dan Carlos, Aguero dan Edin, ketiga-tiga pemain itu mampu menjaringkan gol saguhati pada musim ini jika mereka kekal dengan prestasi diri."
Mancini menegaskan bahawa jarak tujuh mata di belakang United tidak membimbangkan. Dzeko turut percaya bahawa perjuangan masih belum berakhir dalam saingan Liga Perdana Barclays.
Pemain Bosnia itu yang digelar sebagai supersub, hampir mencatatkan hatrik pada minit ke 67 apabila percubaan melanggar tiang gawang.
"Ia bukan kali pertama tetapi pengurus telah memberikan peluang kepada saya jadi saya amat berterima kasih," Dzeko berkata.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan