Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

Laporan: Ronaldo mampu kembali

Cristiano Ronaldo

Ia dilaporkan bahawa Manchester United boleh merampaskan bekas wira pasukan Cristiano Ronaldo dari Real Madrid untuk jumlah lumayan £60 juta.
Kelab Liga Perdana Barclays itu telah menjualkan Ronaldo kepada Real untuk jumlah lumayan £80 juta pada musim panas 2009 tetapi akhbar The Sun menyatakan bahawa kapten pasukan kebangsaan Portugal itu mampu kembali ke Old Trafford dengan jumlah lebih kurang yang sama pada awal musim depan.
Laporan itu turut yakin bahawa Ronaldo yang masih berbaki dua tahun dalam kontrak di Real, boleh meninggalkan pasukan juara bertahan La Liga itu dan Real terpaksa melepaskan pemain bintang itu sebelum nilai pemain bintang itu lebih merosot pada 2014.
Kini, Ronaldo bernilai sebanyak £122 juta dan The Sun difahamkan bahawa United mampu mengendalikan kos itu memandangkan David De Gea dan Nani mungkin dilepaskan.
Pengurus United Sir Alex Ferguson telah mengekalkan hubungan rapat bersama Ronaldo yang pernah menyifatkan pengurus Scotland sebagai 'ayah dalam bola sepak'. Akhbar yang sama turut mendakwakan bahawa beliau mampu menyakinkan Ronaldo untuk menerima gaji sebanyak £300k setiap minggu walaupun Paris Saint Germain kini dikatakan akan menawar sebanyak £500k setiap minggu untuk mendapat perkhidmatan pemain yang berusia 27 tahun itu.
Real akan bertemu United untuk perlawanan tempat 16 teratas dalam saingan Liga Juara-Juara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan