Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

Pertahanan lebih baik dari musim lalu

Man United vs West Brom: George Thorne, Patrice Evra, Graham Dorrans 

Patrice Evra menyatakan bahawa Manchester United telah mempertahan lebih baik dari musim lalu.


Pemain pertahanan itu menyatakan bahawa kubu pertahanan United lebih kuat dari musim lalu walaupun hanya mempu mencatat clean sheet ke empat dalam kemenangan 2-0 menentang West Brom.
Memandangkan pasukan Red Devils ketinggalan akibat perbezaan gol dan kini hanya jarak lima mata di belakang rekod 33 jaringan gol pada musim lalu, ia agak pelik untuk menerima kenyataan sebegitu kerana United telah membolosi banyak jaringan gol pada musim ini.
Namun, pemain Perancis itu kekal dengan kenyataan. Beliau tidak mencurigakan apa-apa walaupun rakan sepasukan dan pengurus telah meluahkan kebimbangan terhadap kubu pertahanan United.
"Saya kekal dengan keyakinan untuk mendapat lebih clean sheet," beliau berkata.
"Saya adalah seorang pemain pertahanan jadi saya kurang gemar membolosi gol.
"Saya lebih mementingkan kemenangan pada akhir perlawanan dan saya tahu kami mempertahan lebih kuat dalam perlawanan yang lebih sengit.
"Mungkin ia agak aneh tetapi saya berpendapat bahawa kami lebih lemah pada musim lalu walaupun telah membolosi gol pada musim ini.
"Saya sedar bahawa kami harus menumpukan lebih perhatian dalam perlawanan dan mampu memberikan yang lebih baik.
"Saya tidak merisaukan gol."
Walaubagaimanapun, United jelas mempunyai kekuatan di kubu serangan.
Walaupun Wayne Rooney tercedera dan kededua Javier Hernandez dan Robin van Persie dikecualikan, United masih mampu mengatasi pasukan West Brom yang pernah mengalahkan Liverpool, Everton dan Chelsea pada musim ini.
Apabila pasukan ketinggalan dalam perlawanan, Sir Alex Ferguson kemudian menurunkan Van Persie untuk mendapat gol ke 17 dalam United sekaligus meraih kemenangan dengan jarak tujuh mata di tempat utama sebelum akhir tahun ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan