Live Streaming

Khamis, 3 Januari 2013

Sir Alex puji RVP, Hernandez

Wigan vs Man United: Robin van Persie

Sir Alex Ferguson yakin bahawa penyerang Robin van Persie dapat membantu kelab Manchester United pada musim akan datang.
Pengurus Manchester City telah mengatakan pada hari Isnin bahawa beliau pernah hampir menandangani Van Persie pada musim lalu dan pemain itu telah lipat gandakan kekecewaan pengurus itu dengan dua jaringan gol dalam kemenangan United 4-0 mengatasi Wigan di Stadium DW sekaligus mencatatkan jumlah sebanyak 19 gol pada musim ini.
Gol pertama amat memuaskan apabila beliau menerima hantaran Javier Hernandez sebelum melulusi Ivan Ramis untuk memberikan sepakan kencang dengan kaki kanan yang dikatakan lebih lemah.
"Kami sedar bahawa kami telah mendapat seorang pemain teratas yang mampu membantu pasukan," Ferguson berkata. "Taktik kami terbukti berbalio setelah mendapat perkhidmatan beliau.
"Robin adalah seorang pemain bola sepak yang baik. Beliau mempunyai cukup pengalaman dan telah bermain untuk Arsenal selama tempoh tujuh tahun jadi beliau telah ke sini di tahap teratas dalam kerjaya beliau.
"Beliau mampu menciptakan dan memanfaatkan peluang. Gol pertama pada hari ini amat memuaskan."
Sumbangan Van Persie untuk kelab telah digandingkan bersama rakan penyerang Javier Hernandez yang turut menambahkan jumlah mata gol ke 12, hanya jarak lapan jauh dari rekod pada musim pertama di England.
"Javier telah menonjolkan kebolehan untuk beraksi dalam kotak penalti sejak beliau ke sini," Ferguson berkata.
"Beliau amat mengancam dan mempunyai kawalan yang baik dengan bola."
Kemenangan itu telah melebarkan jarak United di tempat utama ke sepuluh mata dari empat perlawanan baru-baru ini dan mereka juga berjaya mendapatkan clean sheet untuk kali kedua berturut-turut.
"Kami amat bahagia dengan pencapaian kelab pada masa ini," Ferguson berkata.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan